Saturday, August 8, 2009

~bkawan bkn tuk bchenta..bkwn tuk bniaga~

ermmm pelg kali ni iela nk merepek kt gurlygarlz die ni eyh, hee juz nk kongsi story pasal bisnes actually.. btw, dah tiba masanyerr untuk aku bangun.. menjadi lebey matang dan bersedia tuk positif kan minda dan diri.. mungkin da lame aku terlalu lemah... bak kate seseorg chill dear, chill~

"never cry for a guy who wont cry for u bcoz girls give and forgive but boys get and forget..stand up, stop crying.. the time will come n u'll be the one who's breaking hearts..."

adeh menyusuk seyh..baik bos, akan aku ingt ayat ni smpai mati.... tengs guys~
disebabkan ayat ni la aku mula berfikir, cmne nk lupekan kisah silam..hah ting3.. nape x bz kan diri selain dpt majukan diri kan... tgk blek minat pe yg de lam diri aku ni.. hah tao da, pelg wat bisnes ar.. mungkin da ditakdirkan diri aku ni mmg ke arah bisnes kot.. hahaaa silap ar amek pharma.. xpe2 myb bole bukak bisnes ubat2 lak pasni.. hahaa..

citenye cmni, stat nk berjinak2 lam bisnes ni aku try tlg sowg member aku ni jualkan beg kt campus aku ni la.. memula segan maut gak tp redah je, jd sonok lak lelame bile dah tgk kerenah org ni...hah xsangka habes terus beg 2 dlm masa sehari... haha da nmpk da mulut aku manis.. bole takel customer kan.. soo dgn rela hati aku tlg lak member aku sowg lg ni jual ipod die.. sah2 mmg bakat terpendam, 15 ipod da jual xsampai pon seminggu... 2 pon ramai lg mtk tp member aku ni xmo jual byk2 cukup la statkat 15 je.. xpela n last barang yg aku jual crocs.. mmg laku giler tp 2 ar stok lak xde..so stakat 2 jela bisnes aku bole wat...

tp ni iela ar xkan mengalah, skng ni aku terpikir nk wat bisnes sendirian berhad lak kan.. mungkin da rezeki aku pndai masak memasak ni.. bole wat puding caramel, kek ceklat n sushi pon..haha jgn xcaya beb... so terpikir lak nk kembangkan bakat yg ade 2... tp 2 tgu la 2 sem lg, aku abes study.. conform jd bisnesswoman yg berjaya... tp nk dekat2 lebaran ni, terpikir lak nk jual kuih raya n kek ceklat.. ni pon de cite disebalik idea ni... memula kami anak beranak saje2 la buat kek tuk mkn2 sendri.. ari 2 besday aiman ktrg wat kek sendri, pelg ramai gak ar tecengang kan.. memula stat proces oder mengoder ni.. stat dgn mkcik A pas2 pkcik B, g plak kt akak C..lame2 femes da kek kami kt area cheras 2.. so mama pon amek la oder tuk kek dan alang2 kuih raya skali.. cedap tao kuih ktrg wat, xkisahlah pape pon..kalo da air tgn family cik nor mesti org cari2 la pas da rase skali... hahaa jgn xcya aku sowg je da bole dpt tempahan dekat 2000 bijik dlm sehari.. sumpah xtipu.. 2 lom campur tempahan dealer2 aku, kaklong, nana, ayis lg..hahaa ntah2 aiman pon bole dpt oder kot...abesla xmenang tgn nk wat ni, mama pelg g cari kakitgn baru cpt...kami cuti lmbt lg...wakakaaa sonok bisnes ni..xsabar nk tgu raye, mesti taon ni aku plg byk collect duit raye hasil usaha sendiri...=)

dikesempatan ni, aku nk ucapkan tengs sgt2 kt dealer2 kuih aku (alya, ina, zul n heykal) n xlupe ayis selaku drebar aku menghantar contoh kuih kt dealer2 ni... hah ni la yg dikatakan untung ramai kwn ni, "bkawan bkn tuk bchenta, tp bkwn tuk bniaga".. lgpon aku da puas bechenta dr zaman skolah lg, dah pernah rase nikmat bahagia 2..so xsalah stop dulu n try wat benda lg bfaedah.. tuk sape?? tuk diri aku.. tuk masa dpn aku n family aku nnti jugak kan..eceehhh~

tengs gak kt en razak yg da brain wash aku last 2 week.. niat nak lepak2 je kt bilik die, smpai 2 jam ktrg sembang2.. memula crita pasal "jutawan ceramic" la "multilevel" la smpai kan ke "forex".. hah pas2 en razak lak bole bukak cite sal "sushi raiya" yg ktrg pernah buat tyme product development dulu.. xsangka product 2 bole dicommercialkan, smpaikan kwn die bole suka sgt dgn sushi ktrg.. idea en razak la nk kembangkan lg sushi 2.. "dont put limit on your boundaries" katenyerr.. tp yg 2 tgu la dulu cik, 2 sem je lg..sye pasti berjaya..

"wait n see"

~family bisnes~



6 comments:

  1. warghh..dah 2000 order..leh ar bg saya free 1..haha..

    ReplyDelete
  2. ces...oder dulu bru bley kasi free k...=)

    ReplyDelete
  3. Faziela Entreprise
    ~Kuih Raya
    ~Crocs(hehehe)
    ~kEk ceklat
    ~rice fiesta(juZ 4 eN.poOLOot:P)
    heheh~
    go girlz!!
    heheh

    ReplyDelete
  4. kaishin enterprise ar... eh ni siyes, ak da bukak company 2.. sweet kan name die..heee

    yeah rice fiesta 1, siaaappp....

    ~revolution..chillout..rebellious~

    ReplyDelete
  5. gud rehabilitation...
    da kaye jgn lupe yg SATU k... ingt tu smpai bile²...always doa'n 4 iela fazila...
    chaiyok²

    ReplyDelete
  6. heheee tengkiu baez...
    alwayz pray for u toOo...=)

    ReplyDelete